قدم به قدم تا دیزاتن

420-240

گزارش سومین نشست از سلسله پیش‌رویدادهای دیزاتن

چهارشنبه ۲ اسفند، ساعت ۱۵ تا ۱۷

سالن حوراء، دانشگاه الزهرا(س)

موضوع: بررسی کارکردهای فضای مجازی در حوزۀ کمیک و مانگا با حضور فرزین سوری و امیرمحمد بهامیر

2

از سر فصل‌های مطرح شده در اولین پیش‌رویداد دانشگاه الزهرا(س) می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اهمیت روایت در اثر هنری که در بعضی از آثار غایب است.
  • تفاوت کمیک و کمیک استریپ با تشبیه به تفاوت توییتر و فیسبوک.
  • کاوشی در آثار گارفیلد، تن‌تن، آستریکس، چند مانگا و…
  • کمیک یعنی نقاشی به اضافۀ کادربندی، قرار دادن دوربین، قرار دادن علائم و حرکت.
  • شروع کمیک از داستان‌های سادۀ هفتگی بود که در نهایت بستری شد برای اتفاقات خلاقانه.
  • رویداد دیزاتن کمکی است برای سنجش زیرساخت‌های این صنعت در ایران.
  • سیری در تاریخچۀ کمیک و شرکت‌های مارول و دی‌سی به عنوان آغازگران حرفه‌ای این مسیر و تلاششان برای خلق ابرقهرمان‌ها و ورود سینما به کمیک برای رشد این صنعت.
  • دسته‌بندی کمیک به موضوعات کارآگاهی، جنایی، ترسناک، ابرقهرمانی و…
  • تفاوت‌های مانگا و کمیک و تنوع‌پذیری بیشتر مانگا.
  • ۳۰ درصد صنعت چاپ ژاپن دست مانگاست؛ یعنی ۶۰۰ هزار نسخه.
  • تیراژ مانگا سالیانه ۵۰۰ میلیون نسخه است.
  • ما از پشتوانه ادبی، هنری لازم برای گسترش کمیک در ایران بهره‌مندیم. چرا از آن استفاده نکنیم؟

1 3

4 5

6 7

2 thoughts on “قدم به قدم تا دیزاتن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *