گزارش سومین نشست از سلسله پیشرویدادهای دیزاتن
چهارشنبه ۲ اسفند، ساعت ۱۵ تا ۱۷
سالن حوراء، دانشگاه الزهرا(س)
موضوع: بررسی کارکردهای فضای مجازی در حوزۀ کمیک و مانگا با حضور فرزین سوری و امیرمحمد بهامیر
از سر فصلهای مطرح شده در اولین پیشرویداد دانشگاه الزهرا(س) میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- اهمیت روایت در اثر هنری که در بعضی از آثار غایب است.
- تفاوت کمیک و کمیک استریپ با تشبیه به تفاوت توییتر و فیسبوک.
- کاوشی در آثار گارفیلد، تنتن، آستریکس، چند مانگا و…
- کمیک یعنی نقاشی به اضافۀ کادربندی، قرار دادن دوربین، قرار دادن علائم و حرکت.
- شروع کمیک از داستانهای سادۀ هفتگی بود که در نهایت بستری شد برای اتفاقات خلاقانه.
- رویداد دیزاتن کمکی است برای سنجش زیرساختهای این صنعت در ایران.
- سیری در تاریخچۀ کمیک و شرکتهای مارول و دیسی به عنوان آغازگران حرفهای این مسیر و تلاششان برای خلق ابرقهرمانها و ورود سینما به کمیک برای رشد این صنعت.
- دستهبندی کمیک به موضوعات کارآگاهی، جنایی، ترسناک، ابرقهرمانی و…
- تفاوتهای مانگا و کمیک و تنوعپذیری بیشتر مانگا.
- ۳۰ درصد صنعت چاپ ژاپن دست مانگاست؛ یعنی ۶۰۰ هزار نسخه.
- تیراژ مانگا سالیانه ۵۰۰ میلیون نسخه است.
- ما از پشتوانه ادبی، هنری لازم برای گسترش کمیک در ایران بهرهمندیم. چرا از آن استفاده نکنیم؟
ممنون بابت اخبار کمیک
اگه فیلم یا صوت این نشست رو هم تو سایت قرار بدین ممنون میشیم
سلام و سپاس
ان شاءالله فیلمهای رویدادها در آپارات بارگزاری و اطلاعرسانی خواهد شد.