فراخوان ثبت‌نام در دیزاتن؛ اولین رویداد توسعۀ محصول کمیک

420-240

معرفی

رویداد دیزاتن از خانوادۀ رویدادهای توسعۀ محصول بوده و طی فرآیندی ۹روزه و در راستای تقویت توانمندی‌های لازم جهت تبدیل تولیدات پراکندۀ کمیک در کشور به صنعت کمیک، طراحی گردیده است.

شرکت‌کنندگان طی ۹ روز علاوه بر توانمندی‌های هنری (در سه دستۀ نویسندگی، تصویرسازی و کارگردانی) توانمندی‌های لازم جهت تولید صنعتی کمیک ( شامل تیم‌سازی، کار تیمی و مدیریت پروژه) را زیر نظر افراد با تجربۀ این حوزه و طی فرآیندی مشخص تجربه کرده و ضمن ارتقاء توانمندی‌های خود، پیش‌تولید کمیک مورد نظر خود را آماده خواهند کرد.

اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان ایرانی کمیک، محصولات غربی یا شرقی را به شکل آنلاین و از طریق سایت‌ها مطالعه می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفته شد تا شرایط استفادۀ تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد از تجربیات و سلایق مخاطبان آثار فوق ایجاد گردد. این مهم با همکاری برخی سایت‌ها و گروه‌های مترجم که در حال حاضر محصولات فوق را به مخاطبان عرضه می‌کنند صورت خواهد گرفت و کاربران حرفه‌ای این سایت‌ها به تیم‌های شرکت‌کننده حین تولید کمیک مشورت خواهند داد تا محصولات قابلیت بیشتری برای عرضه به بازار و جذب مخاطب داشته باشند.

در پایان رویداد نیز به‌منظور اتصال دو چرخۀ تولید محتوا و عرضه و نزدیک‌تر کردن خروجی‌های رویداد به فضای کسب‌وکار، تیم‌های برتر طی نشستی پیش‌تولید کمیک خود را به ناشران و سرمایه‌گذاران ارائه خواهند نمود.

برگزارکنندگان

  • خانۀ پی‌نمای ایران
  • کفا
  • انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های هنر، تهران و الزهرا(س)

مجموعه‌های همکار (به ترتیب حروف الفبا)

حامیان

شرایط ثبت‌نام

  • افراد صاحب مهارت و تخصص در حوزه‌های زیر می‌توانند در رویداد توسعۀ محصول دیزاتن شرکت کنند:
    • نویسندگی (سناریونویسی، دیالوگ‌نویسی، شخصیت‌پردازی و …)
    • تصویرسازی – دستی یا دیجیتال (طراحی کاراکتر، طراحی بک‌گراند و فضاسازی، طراحی کانسپت، جوهرکاری، رنگ‌آمیزی و …)
    • کارگردانی کمیک (دکوپاژ و کمیک پنلینگ).
  • حداقل سن شرکت‌کنندگان در این رویداد ۱۶ سال است.
  • در زمان ثبت‌نام شرکت‌کنندگان هر بخش می‌توانند مشخص کنند که دارای ایدۀ داستانی هستند.
    • ظرفیت ارائۀ ایده در این رویداد حداکثر ۴۰ ایده است.
    • صاحبان ایده تا پایان روز ۲۵فروردین۱۳۹۷ فرصت دارند که ایدۀ داستانی خود را در فرمت تعیین‌شده (پیوست شمارۀ ۱) طی ایمیلی با عنوان IDEA به آدرس info@peinama.ir ارسال کنند و یا فایل تکمیل‌شده را با عنوان IDEA به شناسۀ تلگرامی desathonfile@ بفرستند و در غیر این صورت، از فرایند ارائۀ ایده حذف خواهند شد.
    • اولویت ارائۀ ایده با ۴۰نفر اولی است که در هنگام ثبت‌نام مشخص کرده‌اند دارای ایدۀ داستانی هستند و آن را در فرمت مشخص‌شده و در زمان تعیین شده به آدرس ایمیل فوق ارسال نموده‌اند.
  • هزینۀ ثبت‌نام در این رویداد مبلغ یک میلیون ریال معادل صدهزار تومان برای هر نفر است.

زمان ثبت‌نام

  • ثبت نام در این رویداد به‌صورت آنلاین و از طریق سایت ایوند از تاریخ ۱۴فروردین۱۳۹۷ آغاز شد و در ابتدا قرار بود تا تاریخ ۲۵فروردین۱۳۹۷ ادامه داشته باشد که به دلیل استقبال علاقه‌مندان به این رویداد و درخواست‌های مکرر آنان تا پایان روز ۲۸ فروردین‌ماه تمدید شده است.

زمان برگزاری

  • رویداد دیزاتن به مدت ۹ روز از تاریخ ۵اردیبهشت۱۳۹۷ تا ۱۳اردیبهشت۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

آدرس مکان سه روز نخستین این رویداد در ادامه خواهد آمد: در دانشکدۀ هنرهای کاربردی دانشگاه هنر به آدرس  تهران، خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از چهارراه ولی‌عصر(عج)، روبه‌روی خیابان بزرگمهر، دانشکدۀ هنرهای کاربردی دانشگاه هنر، تالار فارابی.

فرایند برگزاری

  • افراد شرکت‌کننده باید در نخستین روز رویداد در مکان برگزاری حضور داشته باشند و تا پیش از ساعت ۱۰ صبح پذیرش شوند.
  • زمان ارائۀ ایده برای هر نفر ۱دقیقه درنظرگرفته شده است.
  • با توجه به اینکه فرایند رویداد تیم‌محور است، لازم است افراد در مهلت زمانی تعیین‌شده با افراد دیگر تیم تشکیل دهند.
  • تیم‌ها تا پایان روز دوم زیر نظر تسهیلگران و منتورها به تولید محصول خود مشغول خواهند بود.
  • در پایان روز دوم تیم‌ها از محل رویداد خارج شده و تا پایان روز هفتم طبق جدول زمان‌بندی (پیوست شمارۀ ۲) زیر نظر نمایندگان تیم اجرایی به فعالیت خویش ادامه خواهند داد.
  • طبق جدول زمان‌بندی (پیوست شمارۀ ۲) هر تیم ملزم خواهد بود تا ساعت ۱۲ ظهر روز هشتم نتیجۀ نهایی فعالیت‌های خود را به تیم اجرایی تحویل دهد.
  • تیم‌های برگزیده در زمان اختتامیه معرفی خواهند شد.

شرایط تیم‌ها

  • حداقل تعداد افراد هر تیم ۳نفر درنظر گرفته شده است.
  • هر تیم موظف است یک نفر از اعضاء خود را به عنوان نماینده معرفی نماید.
  • ارائۀ گزارش‌ها و انجام تعاملات با تیم اجرایی برعهدۀ نمایندۀ تیم خواهد بود.

فرایند داوری

  • تیم‌ها از منظر کار تیمی و هنری مورد داوری قرار خواهند گرفت.
  • هیئت‌داوران کار تیم‌ها را با توجه به شاخص‌های عملکرد، مدیریت پروژه، برآورد هزینه، منابع انسانی، زمان‌بندی و در بخش هنری از نظر نویسندگی، طراحی و دکوپاژ ارزیابی خواهد کرد.

جوایز

  • گروه منتخب اول: دو میلیون و پانصد هزار تومان
  • گروه منتخب دوم: یک میلیون و پانصد هزار تومان
  • گروه منتخب سوم: یک میلیون تومان
    • از تیم منتخب منتقدین به‌صورت جداگانه تقدیر خواهد شد.

قوانین کلی

  • این رویداد مطابق قوانین جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
  • مسئولیت عدم رعایت شئونات در اثر تولیدشده بر عهدۀ تیم شرکت‌کننده خواهد بود.
  • آثار مغایر با قوانین از روند داوری خارج می‌شوند.
  • در شرایط زیر افراد از ادامۀ فعالیت در رویداد بازمی‌مانند و تیم اجرایی مسئولیتی برای استرداد وجه ندارد:
    • داشتن رفتار و شئونات خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران
    • پذیرش نشدن در زمان تعیین شده
    • ایجاد اخلال در نظم رویداد
    • موفق نبودن در تشکیل تیم با افراد دیگر
    • شرکت‌کردن در رویداد با اثر ازپیش‌تولیدشده
  • به‌همراه‌داشتن رزومۀ هر فرد طبق فرمت تعیین‌شده (پیوست شمارۀ ۳) به‌هنگام پذیرش الزامی است.
  • اخذ تصمیم نهایی دربارۀ هر نکته‌ای که در مقررات حاضر پیش‌بینی نشده برعهدۀ دبیر جشنواره است.
  • ثبت‌نام در رویداد به منزلۀ موافقت با کلیۀ شرایط مندرج در آیین‌نامه است.

قوانین نشست با سرمایه‌گذاران

  • فقط ده تیم برتر رویداد می‌توانند در جلسات مذاکرات تجاری شرکت کنند.
  • هر تیم حداکثر ۱۰دقیقه برای مذاکره با سرمایه‌گذار زمان در اختیار خواهد داشت.
  • پیش از شروع نشست، تیم اجرایی زمان‌بندی مذاکرات را در اختیار سرمایه‌گذاران و تیم‌ها قرار خواهد داد.
  • در هر جلسۀ مذاکره حداکثر دو نفر به نمایندگی از تیم می‌توانند حضور داشته باشند.
  • تیم اجرایی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تعاملات طرفین نداشته و صرفاً زمینه‌ساز برگزاری مذاکرات خواهد بود.

توضیحات تکمیلی

  • به منظور آشنایی با رویداد دیزاتن کمیک و فرایند برگزاری آن پیش‌رویدادهای مختلفی در دانشگاه‌های هنر، تهران و الزهرا (س) برگزار خواهد شد. شرکت در این پیش‌رویدادها الزامی نیست اما توصیه می‌شود.
  • یکی از بخش‌های رویداد آموزش نکاتی برای تیم‌سازی درست و اصولی است؛ بنابراین بهتر است تیم‌ها حین رویداد شکل بگیرند.
  • به منظور آشنایی بهتر افراد شرکت‌کننده در رویداد با یکدیگر، هر فرد در صورت تمایل می‌تواند سوابق کاری و تحصیلی خود را طبق فرمت تعیین‌شده (پیوست شمارۀ ۳) تا تاریخ ۳۱فروردین۱۳۹۷ به آدرس info@peinama.ir و یا به شناسۀ تلگرامی desathonfile@ بفرستد تا در کانالی که قبل از رویداد برای ثبت‌نام‌کنندگان ایجاد خواهد شد، ارائه شود.
  • آثار باید برای اولین بار در این رویداد تولید شوند و امکان حضور در رویداد با اثری ازپیش‌تولیدشده وجود ندارد.
  • مالکیت اثر تولیدشده متعلق به تمامی اعضای تیم خواهد بود و برگزارکننده در قبال تعاملات اعضای تیم مسئولیتی ندارد.
  • خانۀ پی‌نمای ایران اجازۀ انتشار محتوای تولیدشده در رویداد را دارد ولی کلیه حقوق مرتبط با محصول نهایی متعلق به تیم‌ها و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

پیوست‌ها

فرمت ارائۀ ایده: پیوست شمارۀ ۱

جدول زمان‌بندی: پیوست شمارۀ ۲

فرمت ارائۀ رزومه: پیوست شمارۀ ۳

نحوۀ ثبت نام

 DESATHON-POSTER

2 thoughts on “فراخوان ثبت‌نام در دیزاتن؛ اولین رویداد توسعۀ محصول کمیک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *